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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Dismal literacy figures of South African learners, on the one hand, and poor matriculation results of public school learners who still prefer English as a medium of instruction, raise the question whether the current second language curriculum has failed to promote academic literacy and additive bilingualism. The authors argue that more time spent in the EFAL classroom will not necessarily mean that the objectives as envisaged by the curriculum will be attained. In order for academic literacy to be improved, the distinction between a language of learning and a language as subject matter should be acknowledged. In lieu of this distinction, a new English curriculum should be introduced from Grade 1-12 in all South African schools where English is used as the medium of instruction. The authors propose the implementation of an adjunct CBI and CLIL syllabus where language development and content development are not regarded in isolation and where the focus is on the intersection of language, content and thinking objectives. (Verlag).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/3
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Standortunabhängige Dienste
0259-9570
Kaiser, Kotie; Reynecke, Maryna; Uys, Mandie: Eating soup with a fork - why the EFAL syllabus cannot promote learning across the curriculum. 2010.
3121696
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