Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPapi, Mostafa
TitelThe L2 motivational self system, L2 anxiety, and motivated behavior: A structural equation modeling approach.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 38 (2010) 3, S. 467-479Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 2; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Angst; Motivation; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Iran
AbstractThe presented study takes the initiative to test a theoretical model that subsumes the ideal L2 self, the ought-to L2 self, and the L2 learning experience in (Dörnyei, 2005) and (Dörnyei, 2009) L2 motivational self system, as well as English anxiety and intended effort to learn English. A number of 1011 Iranian high school students completed a questionnaire survey specifically developed to be used in the context of Iran. Using AMOS version 16.0, structural equation modeling was run to analyze the proposed model. Based on several goodness-of-fit criteria, the results confirmed the validity of the anticipated construct. It was found that all the variables in the model significantly contributed to intended effort; however, while the ideal L2 self and the L2 learning experience decreased students' English anxiety, the ought-to L2 self significantly made them more anxious. The results are discussed based on the socio-educational context of Iran. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: