Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSkinner, Barbara; Madden, Mary Catherine
TitelHelp seeking in English language learning.
QuelleIn: ELT journal, 64 (2010) 1, S. 21-31
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 1477-4526
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lernpsychologie; Schülerverhalten; Lernberatung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractAn examination of literature on the issue of help seeking (HS) has revealed a common theme: students will not always ask for help, even when they are aware that help is needed. The purpose of the reported action research study was to examine HS and help avoidance in the context of setting tasks in two types of English language-learning environment: a formal classroom situation and an informal community group. The action research study aimed firstly to explore whether and how instances of HS to understand tasks set could be increased, and secondly to examine the effects the two very different language-learning environments had on students' HS. It was found that changes in HS behaviour were small and that regardless of interventions to support HS, learners will only seek help when the environment in which they are learning is relaxed and informal. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: