Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReichle, Robert V.
TitelJudgments of information structure in L2 French: Nativelike performance and the Critical Period Hypothesis.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 48 (2010) 1, S. 53-85Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 4; Tabellen 6; Anmerkungen
Spracheenglisch; französische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Altersstufe; Experiment; Akzeptabilität; Immersion; Native Speaker; Pragmatik (Ling); Sprachkompetenz; Syntax; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Kritische Periodenhypothese; Französischunterricht; Zweitsprachenerwerb
AbstractPrevious studies using judgments of morphosyntactic errors have shown mixed evidence for a critical period for L2 acquisition (e.g., Birdsong & Molis, Journal of Memory and Language 44: 235-249, 2001, Johnson & Newport, Cognitive Psychology 21: 60-99, 1989). The reported study uses anomalies in the domain of information structure, the interface between syntactic form and pragmatic function, to shed light on the effect of age of arrival on L2 performance. In two experiments, high-proficiency L2 speakers of French were presented with sentence pairs containing either expected or anomalous information structure. Subjects judged each exchange as acceptable or unacceptable. A weak post-maturational effect of age on acceptability task performance was observed, along with a high degree of nativelike performance. These results are incompatible with the traditional notion of a critical period for second language acquisition in this domain of language, and also suggest that long periods of immersion in the L2 environment can lead to nativelike performance on tasks relating to information structure. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: