Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEvans, Andrea
TitelNo Child Left Behind and the quest for educational equity: The role of teachers' collective sense of efficacy.
QuelleIn: Leadership and policy in schools, 8 (2009) 1, S. 64-91Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1570-0763; 1744-5043
DOI10.1080/15700760802416081
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Bildungschance; Chancengleichheit; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Schule; Bildungsverwaltung; Schulleitung; Lehrerrolle; USA
AbstractThe current policy context established by No Child Left Behind (NCLB) calls for schools and teachers to develop and execute plans of action they believe will effectively address achievement gaps. This article uses conceptual and research literature to explore the construct of teachers' collective sense of efficacy and its potential influence on schools' efforts to respond to the equity mandate of NCLB. Specifically, [the author explores] the relationship between teachers' collective sense of efficacy, accountability policy, and student achievement. [He] also examines the school leader's role in mediating policy, teachers' sense of efficacy, and school contexts in ways that can positively address educational inequities. Finally, [he] concludes with several implications for school leadership, policy, and future research. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and policy in schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: