Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElsen, Mariken; u.a.
TitelHow to strenghten the connection between research and teaching in undergraduate university education.
QuelleIn: Higher education quarterly, 63 (2009) 1, S. 64-85Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224; 1468-2273
DOI10.1111/j.1468-2273.2008.00411.x
SchlagwörterForschung; Lehre; Studienverhalten; Studentenschaft
AbstractThis paper explores how to strengthen the research-teaching nexus in university education, in particular, how to improve the relation between policy and practice. The focus is on courses and curricula for undergraduate students. From a review of policy documents and research literature, it appeared that the research-teaching nexus can be shaped according to two dimensions. One concerns an emphasis on either the research content and products, or the research processes and problems; the other concerns the role of students as either learning existing insights, or as 'participants in research' who contribute to insights which are new to the field (e.g., by conducting research themselves). It is concluded that if a university chooses to strengthen the research-teaching nexus in undergraduate curricula, this implies involving students more often in the role of participants in research. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: