Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCrabtree, Robbin D. (Hrsg.); u.a.
TitelFeminist pedagogy.
Looking back to move forward.
QuelleBaltimore: Johns Hopkins Univ. Press (2009), vi, 269 S.Verfügbarkeit 
ReiheA National Women's Studies Association journal reader
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8018-9276-7; 978-0-8018-9276-9
SchlagwörterPädagogik; Feminismus; Aufsatzsammlung
AbstractInhalt: Introduction. the passion and the praxis of feminist pedagogy / Robbin D. Crabtree, David Alan Sapp, and Adela C. Licona -- Authority / Dale M. Bauer -- Resisting "the dominance of the professor". gendered teaching, gendered subjects / Pamela L. Caughie and Richard Pearce -- Scholarship on the other side. power and caring in feminist education / Rebecca Ropers-Huilman -- Beyond essentialisms. team teaching gender and sexuality / Debbie Storrs and John Mihelich -- Not for queers only. pedagogy and postmodernism / Sal Johnston -- Feminist pedagogy, interdisciplinary praxis, and science education / Maralee Mayberry and Margaret N. Rees -- Small group pedagogy. consciousness-raising in conservative times / Estelle B. Freedman -- Bringing different voices into the classroom / Julia T. Wood -- Teaching about domestic violence. strategies for empowerment / Saundra Gardner -- The shift from identity politics to the politics of identity. lesbian panels in the women's studies classroom / Mary Margaret Fonow and Debian Marty -- The protest as a teaching technique for promoting feminist activism / Suzanna Rose -- Women's studies on television? it's time for distance learning / Annis H. Hopkins -- "I was (so) busy fighting racism that I didn't even know I was being oppressed as a woman!" challenges, changes, and empowerment in teaching about women of color / Lili M. Kim -- Negotiating tensions. teaching about race issues in graduate feminist classrooms / Anne Donadey -- Feminist pedagogy. a selective annotated bibliography / Lori A. Goetsch -- Dynamics of the pluralist classroom. a selected bibliography / Stephanie Riger, Carrie Brecke, and Eve Wiederhold.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: