Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMacaro, Ernesto; Masterman, Liz
TitelDoes intensive explicit grammar instruction make all the difference?
QuelleIn: Language teaching research, 10 (2006) 3, S. 297-327Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 1; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterEmpirische Forschung; Bewusstmachung; Gedächtnis; Effizienz; Französischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Gedächtnis; Großbritannien; Hochschule; Schriftlicher Ausdruck; Anfangsunterricht; Grammatikunterricht; Empirische Forschung; Methodik; Anfangsunterricht; Grammatikunterricht; Schriftlicher Ausdruck; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Übersetzungsübung; Französischunterricht; Hochschule; Effizienz; Großbritannien
AbstractThe paper investigates the effect of explicit grammar instruction on grammatical knowledge and writing proficiency in first-year students of French at a UK university. Previous research suggests that explicit grammar instruction results in gains in explicit knowledge and its application in specific grammar-related tasks, but there is less evidence that it results in gains in production tasks. A cohort of 12 students received a course in French grammar immediately prior to their university studies in order to determine whether a short but intensive burst of explicit instruction, a pedagogical approach hitherto unexamined in the literature, was sufficiently powerful to bring about an improvement in their grammatical knowledge and performance in production tasks. Participants were tested at three points over five months, and the results were compared with a group which did not receive the intervention. The results support previous findings that explicit instruction leads to gains in some aspects of grammar tests but not gains in accuracy in either translation or free composition. Reasons for these findings are discussed in relation to theories of language development and the limitations of working memory. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: