Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDom, Leen; Verhoeven, Jef
TitelPartnership and conflict between parents and schools: how are schools reacting to the new participation law in Flanders (Belgium)?
QuelleIn: Journal of education policy, 21 (2006) 5, S. 567-597Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939; 1464-5106
DOI10.1080/02680930600866132
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Konflikt; Partnerschaft; Belgien; Elternvertretung; Europa; Grundschule; Partnerschaft; Konflikt; Schulpolitik; Flandern; Schulpolitik; Elternmitwirkung; Elternvertretung; Grundschule; Rechtsgrundlage; Belgien; Europa; Flandern
AbstractThis paper explores the relationship between parents and schools. Over the last 30 years the importance attached to parents' views on education has increased significantly throughout the Western world. Policy-makers encourage parental participation and involvement through the creation of councils in which parents have a say. In Flanders in Belgium in 2004 a new participation law was passed. We study the impact of this law on the micropolitical relations between parents, school heads and teachers. We conducted in-depth interviews with teachers, parents, school heads and members of the organizing body in four primary schools and observed parents' gatherings. Starting from the partnership-conflict opposition, we focus on the functioning of the parents' associations and the way parents' associations, school heads and teachers are dealing with this new law. We found that the parent-school relationship differs greatly from school to school. While the socio-economic middle class predominates in the four parents' associations, the results show that parental empowerment is enhanced only in those schools with mainly socio-economically weak families. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: