Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThomson, Pat; Nixon, Helen; Comber, Barbara
TitelA case of intention deficit disorder?
ICT policy, disadvantaged schools, and leaders.
QuelleIn: School effectiveness and school improvement, 17 (2006) 4, S. 465-482Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0924-3453; 1744-5124
DOI10.1080/09243450600743590
SchlagwörterInformationstechnologische Bildung; Kompetenz; Computernutzung; Informationsgesellschaft; Australien; Lehrer; Lehrerfortbildung; Schüler; Schule; Wettbewerb; Informationsgesellschaft; Projekt; Analyse; Schulleiter; Kompetenz; Globalisierung; Schule; Schulleiter; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerfortbildung; Schüler; Projekt; Sozioökonomische Lage; Globalisierung; Wettbewerb; Analyse; Benachteiligung; Australien
AbstractSince the mid-1990s, government policies in the USA, Canada, England, and Australia have promoted the need to produce an ICT skilled workforce in order to ensure national competitiveness in globalised economic conditions. In this article, [the authors] examine the ways in which these policy intentions in 1 state in Australia were translated into a techno-determinist and technocentric plan which focused primarily on getting wired up and connected. [They] summarise the findings from 2 projects: an investigation of a state-wide principals' professional development programme and an action research study investigating literacy, educational disadvantage, and information technologies. [The authors] found significant differences in the distribution of the physical and human capabilities between schools which made the task of engaging with ICT harder for some than others. Nevertheless, they suggest that some school leaders did develop innovative practice. We suggest that policy deficits made it difficult for school leaders to grapple with the dimensions of and debates about the kinds of educational changes that schools and school systems should be making. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School effectiveness and school improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: