Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Slabbert, Johannes A.; Hattingh, Annemarie |
---|---|
Titel | Where is the post-modern truth we have lost in reductionist knowledge? A curriculum's epitaph. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 38 (2006) 6, S. 701-718Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272 |
Schlagwörter | Zukunftsperspektive; Postmoderne; Lernen; Offenes Lernen; Schülerzentrierte Didaktik; Curriculumentwicklung; Holismus; Authentizität; Südafrika (Staat) |
Abstract | This essay suggests a way for creating a curriculum for the future amidst the challenges of post-modern uncertainty. Curriculum discourse in the past has been dominated by widely-accepted key questions, which produce and maintain curricula that are essentially fragmented and reductionistic, and directly opposed to the essential demands of the holistic nature of life. The essay proposes a contemporary curriculum philosophy that is fundamentally heuristic, with a radically eclectic, contingent character. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen). |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2007/2 |