Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOlatunji, Anane N.
TitelDropping out of high school among Mexican-origin youths.
Is early work experience a factor?
QuelleIn: Harvard educational review, 75 (2005) 3, S. 286-305Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0017-8055
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Längsschnittuntersuchung; Bildungsniveau; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Längsschnittuntersuchung; Schüler; Schulabschluss; Schulversagen; Berufstätigkeit; USA; Berufserfahrung; Bildungsniveau; Ethnische Gruppe; Mexikaner; High School; Schüler; Schulabschluss; Schulversagen; Schülerleistung; Berufserfahrung; Berufstätigkeit; Ethnische Gruppe; Hispanoamerikaner; Mexikaner; USA
AbstractIn this article, the author examines the effects of work experience on early high school attrition among Mexican-origin adolescents. He proposes a theoretical model that takes assimilation into account as a potential predictor of the consequences of work for this group. In order to estimate the effects of eighth-grade work experience on dropping out of school in 1990, he analyzed data from the National Education Longitudinal Survey of 1988. He begins this article with a brief review of literature on high school dropouts and youth employment. He argues that this topic is particularly salient for Mexican-origin youths because they not only comprise the majority of Hispanics, the nation largest ethnic minority group, but also exhibit an alarmingly low high school completion rate. Overall, the results support conventional models that researchers have used to predict outcomes of teenage employment. Among Mexican-origin adolescents, however, girls were three and a half times more likely than boys to leave school, after controlling for work and other factors. He concludes the article with implications for future research, especially the role that gender plays in predicting early high school attrition among Mexican-origin youths. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Harvard educational review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: