Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPessate-Schubert, Anat
TitelRetelling herstory: to be a female Bedouin teacher differently.
QuelleIn: Comparative education, 45 (2005) 3, S. 247-266Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterInterview; Gesellschaft; Frau; Lehrer; Lehramtsstudent; Sozialer Status; Transformation; Beruf; Beduine; Studentin; Israel; Negev-Wüste
AbstractThe aim of this article is to contribute to the discussion on education in Palestinian/Bedouin society in the Negev in Israel and it proposes the narrative of female trainee teachers as the basis of an analysis of the changing status of Bedouin women and their community. The academic discourse on teaching in Bedouin society ignores the potential existence of an alternative discussion outside the dichotomous area of 'traditional and modern' and/or 'Jewish and Bedouin'. Bedouin society in the Negev constitutes a particularly interesting case for a meaningful study of the perception of teaching, chiefly because education has already become a significant practice in the life of a community that seeks integration into Israeli society. The teaching profession gives Bedouin women from the Negev a relatively new opportunity to integrate into education and employment and by so doing they reconstruct a new educational discourse. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: