Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReddy, Vijay
TitelCross-national achievement studies: learning from South Africa's participation in the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS).
QuelleIn: Compare, 35 (2005) 1, S. 63-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterMethodologie; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Vergleichsuntersuchung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Armut; Bedingung; Schüler; Schule; Internationaler Vergleich; Ausstattung; Methodologie; Ethnische Gruppe; Ungleichheit; Schule; Schüler; Schülerleistung; Ungleichheit; Armut; Entwicklungsland; Sozioökonomische Lage; Internationaler Vergleich; Ausstattung; Bedingung; Ethnische Gruppe; Südafrika (Staat)
AbstractThis article explores the potential of cross-national achievement studies through a critical reflection upon the experience of South Africa's participation in the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS). There are a growing number of multi-country and international achievement studies. While recognizing the limitations of these studies, this article considers how far these studies can be an effective tool for the generation of in-country information that can usefully inform policy and practice. It is argued that improvements can be made by using a simpler methodology for the analysis and presentation of information; better ways of analysing the influence of domestic dimensions of poverty, inequality and social stratification; and improved strategies for assessing progress over time against national baselines. The article concludes with a set of questions for systems to consider when thinking about participating in international or multi-country achievement studies. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: