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Autor/inWahlström, Ninni
TitelAfter decentralization.
Delimitations and possibilities within new fields.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 40 (2008) 6, S. 725-742Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220270801975379
SchlagwörterBildung; Bildung; Bildungspolitik; Diskurs; Gleichheit; Schweden; Bildungspolitik; Analyse; Lehrplanforschung; Lehrplanforschung; Gleichheit; Analyse; Dezentralisierung; Diskurs; Schweden
AbstractThe shift from a centralized to a decentralized school system can be seen as a solution to an uncertain problem. Through analysing the displacements in the concept of equivalence within Sweden's decentralized school system, this study illustrates how the meaning of the concept of equivalence shifts over time, from a more collective target achievement for the educational system as a whole to a more individually interpreted goal-fulfilment.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2013/1
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