Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Englund, Tomas; Quennerstedt, Ann |
---|---|
Titel | Linking curriculum theory and linguistics. The performative use of 'equivalence' as an educational policy concept. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 40 (2008) 6, S. 713-724Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272; 1366-5839 |
DOI | 10.1080/00220270802123938 |
Schlagwörter | Bildungspolitik; Schweden; Bildungspolitik; Gleichwertigkeit; Linguistische Theorie; Performanz; Gleichwertigkeit; Schweden |
Abstract | The linguistic turn has helped to create new methods within social and educational theory. This study draws attention to the constitutive force of political language and the performative dynamics of one essentially contested concept-equivalence-in Swedish educational policy at both the national and the local level. It illustrates the way in which different interpretations of the concept of equivalence produce different truths, the performative concept thereby becoming a way of advocating particular understandings of the purpose of education. |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2013/1 |