Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAtuahene, Francis
TitelThe challenge of financing higher education and the role of student loans scheme: an analysis of the student loan trust fund (SLTF) in Ghana.
QuelleIn: Higher education, 56 (2008) 4, S. 407-421Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-007-9101-5
SchlagwörterLehre; Finanzierung; Studium; Hochschulfinanzierung; Hochschulpolitik; Studiengebühren; Hochschule; Hochschulsystem; Student; Ausland; Ghana
AbstractStudent loans program is one of the most controversial phenomena in financing higher education in Ghana, but its importance as a cost sharing mechanism is incontestable. This paper describes the challenge of financing higher education in Ghana. It provides a critique of the Social Security and National Insurance Trust (SSNIT) Student Loans Scheme, and analyzes the present Student Loan Trust Fund (SLTF) policy. The paper outlines the new policy framework, critically looks at some implementation problems and provides some practical policy recommendations. The paper questions the mechanisms put in place to ensure the sustainability of the new policy? It concludes that a more efficient student loans scheme should strike the balance between lenders risk and borrowers aversion. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: