Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBruton, Anthony
TitelVocabulary learning from dictionary referencing and language feedback in EFL translational writing.
QuelleIn: Language teaching research, 11 (2007) 4, S. 413-431Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterEmpirische Forschung; Gedächtnis; Effizienz; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Gedächtnis; Spanien; Schreiben; Schreibübung; Korrektur; Zweisprachiges Wörterbuch; Empirische Forschung; Sekundarbereich; Korrektur; Schreibübung; Vergleichende Analyse; Wortschatzarbeit; Fremdsprachenunterricht; Übersetzungsübung; Englischunterricht; Schreiben; Effizienz; Mittleres Niveau; Zweisprachiges Wörterbuch; Spanien
AbstractA significant, but rarely posed, question in EFL writing is what new language the writers assimilate from the process. In the reported study, a group of intermediate EFL students in a state secondary school in Spain completed an L1 (Spanish)-to-FL (English) written translation task on their own, with bilingual dictionary/glossary support. Three days later, this group received feedback on the vocabulary errors in their initial translations, consisting of giving the initial letters and dashes for the remaining letters of the correct word. They had to rewrite the initial translation with corrections, using the glossary support. A week after that, they were unexpectedly asked to translate the same text again without dictionary support or the previous translations, in a delayed post-test. The group looked up 158 items initially of which 148 or 94% were correct. Of these 148 items 106 or 72% were correctly recalled in the delayed post-test. Of the 136 items that were initially incorrect, 71 or 52% were also recalled. In total the students made mean gains of 13.6 vocabulary items. Not only is this result encouraging, but the analysis shows that a focus purely on errors is misleading as it does not reveal language gains. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: