Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarbieri, Federica; Eckhardt, Suzanne E.B.
TitelApplying corpus-based findings to form-focused instruction: The case of reported speech.
QuelleIn: Language teaching research, 11 (2007) 3, S. 319-346Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Indirekte Rede; Fallstudie; Sprachgebrauch; Authentizität; Empirische Forschung; Methodik; Grammatikbuch; Lehrmaterialentwicklung; Lehrwerkanalyse; Indirekte Rede; Korpusanalyse; Sprachgebrauch; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Aufgabenstellung; Authentizität
AbstractArguing that the introduction of corpus linguistics in teaching materials and the language classroom should be informed by theories and principles of SLA (second language acquisition), the paper presents a case study illustrating how corpus-based findings on reported speech can be integrated into a form-focused model of instruction. After overviewing previous work which compares ESL grammar textbooks descriptions and real language use, and promotes the use of corpus-based findings to inform L2 textbook descriptions, the authors outline the results of a survey of the presentation of reported speech in current popular textbooks. The survey findings are contrasted with the patterns of use found in two corpus-based cross-register studies of reported speech, showing how textbooks neglect important information on the use of this structure in real language. The frequency patterns of use that emerged in the corpus studies are then used to identify 10 principles that should inform the design of L2 materials and classroom instruction of reported speech. In the second part of the paper the authors illustrate how corpus-based findings can be fruitfully implemented in a form-focused model of instruction through the use of structure-based tasks and selected principles of focus-on-form. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: