Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEast, Martin
TitelBilingual dictionaries in tests of L2 writing proficiency: do they make a difference?
QuelleIn: Language testing, 24 (2007) 3, S. 331-353Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0265-5322
SchlagwörterEmpirische Forschung; Validität; Schreibtest; Test; Testergebnis; Fremdsprachenunterricht; Großbritannien; Neuseeland; Test; Validität; Schreiben; Schriftlicher Ausdruck; Leistungsbeurteilung; Testergebnis; Zweisprachiges Wörterbuch; Empirische Forschung; Konsequenz; Sekundarbereich; Leistungsbeurteilung; Methodik; Fortgeschrittenenunterricht; Deutsch als Fremdsprache; Schriftlicher Ausdruck; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Schreiben; Konsequenz; Mittleres Niveau; Zweisprachiges Wörterbuch; Großbritannien; Neuseeland
AbstractWhether test takers should be allowed access to dictionaries when taking L2 tests has been the subject of debate for a good number of years. Opinions differ according to how the test construct is understood and whether the underlying value system favours process-orientated assessment for learning, with its concern to elicit the test takers' best performance, or product-focused assessment of learning, with its emphasis on the discriminatory power of the test. One key study into bilingual dictionaries and writing tests (Hurman & Tall, 1998) concluded that dictionary use improves test scores. This study was influential in a recent decision to ban dictionaries in several high-stakes L2 examinations in the UK. Research into dictionary use in reading tests has suggested, however, that dictionary availability makes no statistically significant difference to test scores. The article presents the findings of a further study into bilingual dictionary use in writing tests that also indicated no significant difference to scores. Considering this finding alongside those of studies other than Hurman and Tall's casts some doubt on whether the UK ban was fully justified. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language testing" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: