Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Rogan, John M. |
---|---|
Titel | An Uncertain Harvest: A Case Study of Implementation of Innovation. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 39 (2007) 1, S. 97-121Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Tabelle 1; Abbildungen 3 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272 |
Schlagwörter | Fallstudie; Bildungspolitik; Bildungsreform; Curriculum; Innovation; Ländlicher Raum; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Lehrerverhalten; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulerfolg; Fallstudie; Lehrerverhalten; Lehrerrolle; Schulerfolg; Curriculum; Ländlicher Raum; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Implementationsforschung; Innovation; Südafrika (Staat) |
Abstract | Starting in 1997, a sophisticated, outcomes-based curriculum was to be implemented in South African schools. This study examines and analyses how science teachers in one rural school responded to the demands of this new curriculum. I consider the capacity of the school and the extent to which outside support and pressure was provided. The levels of implementation are analysed in terms of a proposed "zone of feasible innovation", a hypothetical construct which suggests that innovation should not exceed current practice by too large a gap between existing practice and the demands of the innovation. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen). |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2008/4 |