Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoetz, Thomas; Frenzel, Anne C.; Pekrun, Reinhard; Hall, Nathan C.; Lüdtke, Oliver
TitelBetween- and within-domain relations of students' academic emotions.
QuelleIn: Journal of educational psychology, 99 (2007) 4, S. 715-733Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterAngst; Emotion; Stolz; Ärger; Ärger; Angst; Fremdsprachenunterricht; Langeweile; Lernen; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Schüler; Schule; Student; Muttersprachlicher Unterricht; Merkmal; Stolz; Schule; Klassenstufe; Sekundarbereich; Schüler; Langeweile; Lernen; Fremdsprachenunterricht; Mathematikunterricht; Muttersprachlicher Unterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Merkmal; Student
AbstractInvestigated between- and within-domain relations of academic emotions, including students' enjoyment, pride, anxiety, anger, and boredom experienced in mathematics, physics, language arts education, and English classes (N = 542; grades 8 and 11). Corroborating assumptions of domain specificity, the between-domains relations of these emotions were weak and inconsistent. However, there was more domain specificity of academic emotions in Grade 11 students compared with Grade 8 students, suggesting that between-domains differentiation increased as a function of grade level. Concerning within-domain relations, emotional experiences of enjoyment and pride, anxiety, and anger and boredom were clearly differentiated. The strength of within-domain relations of academic emotions differed considerably across the 4 academic domains. However, for each of the 4 domains, within-domain relations were similar for the 2 grade levels. Methodological and educational implications as well as directions for future research are discussed. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2008/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: