Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThomas, Sally; Peng, Wen-Jung; Gray, John
TitelModelling patterns of improvement over time: Value added trends in English secondary school performance across ten cohorts.
QuelleIn: Oxford review of education, 33 (2007) 3, S. 261-295Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Mehrebenenanalyse; Erfolg; Auswertung; Erfolg; Großbritannien; Längsschnittuntersuchung; Modell; Schulabschluss; Schule; Statistik; Schulleistung; Entwicklung; Analyse; Auswertung; Leistungsbeurteilung; Leistungsmessung; Schule; Sekundarbereich; Leistungsbeurteilung; Schulabschluss; Schulleistung; Schülerleistung; Statistik; Analyse; Entwicklung; Leistungsmessung; Modell; Mehrebenenanalyse; Großbritannien
AbstractThis paper looks at underlying patterns of school effectiveness through analysing a GCSE examination data-set over a period of ten cohorts (1993-2002) in one very large English school district. Both value added and raw score approaches were explored by employing different statistical multilevel models to examine time trends of school and pupil performance from two perspectives: consistent (linear) and inconsistent (non-linear) school improvement. Overall, levels of measured attainment for the vast majority of the schools increased over the decade and the results indicate that one in four schools had significantly higher value added improvement trajectories (linear) than would be expected over the decade - in comparison to the average school. Those schools with a lower value added starting point in 1993 were more likely to make significant improvement. However, underlying these linear improvement trajectories it appears that only one in 16 schools managed to improve continuously for more than four years at some point over the decade in terms of value added. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: