Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNoreisch, Kathleen
TitelSchool catchment area evasion: the case of Berlin, Germany.
QuelleIn: Journal of education policy, 22 (2007) 1, S. 69-90Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939; 1464-5106
DOI10.1080/02680930601065759
SchlagwörterZukunftsorientierung; Forschung; Methodologie; Subjektivität; Soziale Herkunft; Kind; Schulsystem; Schulwahl; Schulbezirk; Wohnortnahe Schule; Grundschule; Schulerfolg; Demografie; Soziale Schicht; Soziologie; Benachteiligung; Elternwille; Migrant; Berlin; Deutschland; Europa
AbstractThis paper seeks to examine the ways in which school segregation plays out in a pure catchment area system and to what extent residential composition is directly mirrored in schools. The research examines the data for the districts in Berlin and, more specifically at the school level, for the district of Tempelhof-Schöneberg. The research is based mainly on secondary data collected from official statistical sources and is supported with data from parental questionnaires and semi-structured in-depth interviews with parents, headteachers and key actors. The research shows that school composition is not purely the result of residential patterns but that there is limited room for 'choice'. The most significant result is that there is a high correlation between the movement of German children between catchment areas and the percentage of children who do not speak German in the home attending these schools. The results show the importance of the size of catchment areas and its implications on choice, as well as highlighting important policy implications with regard to the promotion of social mix at schools. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: