Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Of the 15 republics that emerged after the collapse of the Soviet Union in 1991, six have predominantly Muslim populations. These nations are Azerbaijan, in the southern Caucasus, and Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, Turkmenistan, and Uzbekistan in Central Asia, with a combined population of approximately 65 million people. As Soviet power declined and then finally collapsed, these six newly independent nations found themselves confronted with a world of competing philosophies ranging from the liberal secularism of Russia and Turkey to various moderate and reformist religious movements to varieties of fundamentalism and Islamist political movements emanating from Saudi Arabia, Kuwait, Iran, Pakistan, and Afghanistan. During the transition period since 1991, the region has been afflicted by acute problems, including endemic state crisis, crime and narcotics, ethnic tensions, corruption, and competition over energy resources. ... This article examines the role of education in the maintenance of social cohesion and the formation of new identities amid the economic decline and political volatility of these six new nations. One of the most acute questions is whether the degradation of the state-sponsored secular educational systems is approaching a "tipping point." This is the point at which institutional and professional capacity drain away so that the educational systems are no longer capable of regenerating themselves. If the state-sponsored secular educational systems continue to fail, will young people continue to emigrate or seek escape in drug abuse, illegal activities, or social alternatives in the form of nationalism, political radicalism, or religious extremism? In this article, [the authors] first describe the historical legacies in education in the period before independence in 1991. Then [they] analyze the systemic crises in education since 1991, as well as the newly independent nations' often halfhearted attempts to embrace Islam and to find some place for religious and ethical thought and values in what had been aggressively secular educational systems. [They] pay particular attention to the ways in which the educational systems have deteriorated since 1991, examining economic deterioration, the degradation of educational infrastructure, and the decline in enrollment and retention, while considering the effects of these crises on social cohesion and political legitimacy. [The authors] conclude with some thoughts about the potential struggles that lie ahead as the peoples of Azerbaijan and Central Asia seek to reform their educational systems and thereby stabilize and revitalize the processes of social cohesion in their societies. (DIPF/Orig.).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
0010-4086
Silova, Iveta; Johnson, Mark S.; Heyneman, Stephen P.: Education and the Crisis of Social Cohesion in Azerbaijan and Central Asia. 2007.
2927222
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)