Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKester, Liesbeth; Kirschner, Paul; Merriënboer, Jeroen J. G. van
TitelInformation presentation and troubleshooting in electrical circuits.
QuelleIn: International journal of science education, 26 (2004) 2, S. 239-256Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Elektrizität; Sekundarstufe I; Elektrizität
AbstractWhile learning a complex skill in science using a computer-based simulation, optimal timing of information presentation facilitates learning and enhances test performance. An optimal information presentation format is proposed: supportive information is presented before practising a skill, and procedural information is presented during practice. Four information presentation formats were compared in a factorial design with the factors timing of supportive information (before or during task practice) and timing of procedural information (before or during task practice). Eighty-eight third-year high school students (37 male, 51 female; mean age = 14 years, standard deviation = 0.52) participated in the experiment. Information searching behaviour and transfer test performance were studied. The information searching behaviour confirms the hypothesis. Findings on the transfer test are less clear due to a bottom effect.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: