Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVidovich, Lesley
TitelTowards internationalizing the curriculum in a context of globalization: comparing policy processes in two settings.
QuelleIn: Compare, 34 (2004) 4, S. 443-461Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterFallstudie; Interview; Vergleichsuntersuchung; Australien; Curriculum; Interview; Kontrolle; Macht; Singapur; Internationaler Vergleich; Fallstudie; Lernerfolg; Curriculumreform; Internationalisierung; Wirkung; Lernerfolg; Curriculum; Curriculumreform; Internationalisierung; Macht; Marktorientierung; Internationaler Vergleich; Durchführung; Kontrolle; Wirkung; Australien; Singapur
AbstractThe primary focus of this paper is two case study schools, one in Singapore and one in Australia, which have both been actively pursuing an agenda to build a unique internationally-oriented curriculum, in a context of globalization, but also within the constraints set by national/State curriculum frameworks, examinations and league tables. Interviews were used to collect data in each school, and then cross-case analysis was conducted to reveal both similarities and differences in the way the two schools are moving towards internationalizing their curriculum. Emergent meta-level conceptual themes around policy for 'internationalization' of the curriculum are discussed: enablers and constraints; the issue of whether such internationalization fosters a market ideology; changing power relationships; and the relevance of distinctions between internationalization and globalization. The paper concludes by pointing to the contribution of the 'sociology of knowledge' and 'critical policy analysis' in disrupting the potentially hegemonic economic discourses associated with internationalizing the curriculum. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: