Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhitcomb, Jennifer A.
TitelDilemmas of design and predicaments of practice: adapting the 'Fostering a Community of Learners' model in secondary school English language arts classrooms.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 36 (2004) 2, S. 183-206Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterLehr-Lern-Forschung; Lerngemeinschaft; Didaktisches Modell; Curriculumentwicklung; Englischunterricht; Konstruktivismus
AbstractThis study examines three middle school and secondary school English teachers' attempts to adapt and enact the principles and practices of the 'Fostering a Community of Learners' (FCL) model. As a systemic pedagogical model designed to foster authentic dialogue and inquiry, FCL challenges deeply held traditions of English as both a school subject and academic discipline. Three critical incidents, selected from separate extended case studies, reveal the conceptual challenges teachers face when bringing to life practices consistent with constructivist learning principles. The study shows that through simplification of the model and gradual experimentation, the teachers began to approximate the systemic integrity of FCL. The study identifies key curriculum-planning strategies employed by the teachers that led to pedagogical innovation (e.g. double-planning, renaming, isolation, retrenchment, and fusion). (Zusammenfassung vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: