Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBressoux, Pascal; Bianco, Maryse
TitelLong-term teacher effects on pupils' learning gains.
QuelleIn: Oxford review of education, 30 (2004) 3, S. 327-345Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen 4; Literaturangaben 43; Anhang 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterBewertung; Frankreich; Französischunterricht; Mathematikunterricht; Schüler; Lernerfolg; Leistung; Unterrichtserfolg; Primarbereich; Lehrerrolle; Schüler; Lernerfolg; Schülerleistung; Lernbedingungen; Methodik; Unterrichtserfolg; Französischunterricht; Mathematikunterricht; Bewertung; Leistung; Frankreich
AbstractMany studies have demonstrated that a teacher has a substantial impact on how much pupils learn. However, research on the long-term effects of teachers is scarce, and the results obtained so far are inconsistent. Some studies have concluded that teacher effects are relatively permanent, while others claim that they fade away more or less rapidly over time. The present study was conducted at the elementary-school level in France. Multilevel random crossed models were used to assess teacher effects over a period of two school years. The assessments showed that the pupils' test scores in French and mathematics after two years were linked to the second-year teachers but not to the first-year ones. These results suggest that teacher effects on pupils' learning gains wear off quickly over time. In other words, 'immediate' teacher effects on learning do seem to exist, but not long-term ones. The merits of multilevel random crossed models in this research field are presented, and the potential limitations of the results obtained are discussed. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: