Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBray, Mark; Koo, Ramsey
TitelPostcolonial patterns and paradoxes: language and education in Hong Kong and Macao.
QuelleIn: Comparative education, 40 (2004) 2, S. 215-239Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 68; Tabellen 2
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterChina; Englisch; Hongkong; Mehrsprachigkeit; Unterricht; Kolonialismus; Sprachpolitik; Chinesisch; Portugiesisch; Nationalsprache; Transformation; Schulsystem; Unterricht; Mehrsprachigkeit; Englisch; Chinesisch; Portugiesisch; Kolonialismus; Nationalsprache; Sprachpolitik; Transformation; China; Hongkong; Macao
AbstractThe literature on postcolonialism covers a diverse set of geographic areas, cultures, timeframes, and economic and political circumstances. Within the context of this literature, this article focuses on two territories which underwent colonial transition right at the end of the twentieth century, and moved not to sovereignty but to reintegration with their motherland. Language in education systems has long been recognized not only as a very significant indicator of power relations in societies but also as a very important instrument for continuity and/or change. Hong Kong's education sector is a complex arena for language, in which English, Cantonese and Putonghua each play different and changing roles. Macao's education sector has all of these factors plus additional complexities arising from the place of Portuguese. The article notes various paradoxes in the ways that patterns developed in Hong Kong and Macao in the initial postcolonial period. It identifies lessons not only from comparison between Hong Kong and Macao, but also from comparison of experiences in the territories as a pair with experiences in other parts of the world. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: