Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrayboy, Bryan M.
TitelHiding in the Ivy: American Indian students and visibility in elite educational settings.
QuelleIn: Harvard educational review, 74 (2004) 2, S. 125-152Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 46
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0017-8055
SchlagwörterKulturelle Identität; Soziales Verhalten; Diskriminierung; Elite; Hochschulbildung; Hochschule; Benachteiligung; Ethnische Gruppe; Minderheit; Indianer; USA
AbstractIn this article, [the author] explores how the experiences of Tom, Debbie, and Heather, three Native American students attending Ivy League universities in the 1990s, reflect larger societal beliefs and statements about the perceived place of Native Americans in higher education and U.S. society. [ The author] posits that Native Americans are visible in these institutions in ways that contribute to their marginalization, surveillance, and oppression. In response, the three Native American students exercise strategies that make them invisible to the largely White communities in which they attend school. These strategies help to preserve the students' sense of cultural integrity, but further serve to marginalize them on campus. At times, the students in the study make themselves visible to emphasize that they are a voice in the campus community. [The author] argues that these strategies, while possibly confusing to the layperson, make sense if viewed from the perspective of the students preserving their cultural integrity. (DIPF/Orig.)?
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Harvard educational review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: