Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevesque, Chantal; Stanek, Layla R.; Zuehlke, A. Nicola; Ryan, Richard M.
TitelAutonomy and competence in German and American university students: A comparative study based on self-determination theory.
QuelleIn: Journal of educational psychology, 96 (2004) 1, S. 68-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterSelbstkonzept; Selbstwirksamkeit; Wohlbefinden; Zufriedenheit; Schule; Schulklasse; Schulumwelt; Schüler; Schulleistung; Schülerleistung; Versagen; Leistungsmotivation; Lernumgebung; Begabung; Leben; Hochschule; Leistung
AbstractInvestigated the effects of environmental academic pressures and informational feedback on the perceived academic autonomy, competence, and well-being of German versus American university students. Partially standardized questionnaires were administered to 535 German college students (aged 18-50 years) and 747 American college students (aged 16-54 years). The questionnaires assessed students' perceptions about their own autonomous academic motivation and competence, perceived pressures inherent to their learning environments, perceived positive informational feedback, satisfaction with life, and self-esteem. A series of invariance analyses indicated significantly more pronounced feelings of autonomy, but less pronounced feelings of competence in German students as compared to their American counterparts. Ancillary structural modeling tests identified a lack of environmental pressures and positive informational feedback as good predictors of high autonomy and competence, and as well greater life satisfaction. The implications of the findings for the improvement of learning environments are discussed. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: