Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiégeois, Laurent; Chasseigne, Gérard; Papin, Sophie; Mullet, Etienne
TitelImproving high school students' understanding of potential difference in simple electric circuits.
QuelleIn: International journal of science education, 25 (2003) 9, S. 1129-1145Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterSekundarstufe I; Lernforschung; Potenzialdifferenz; Physikunterricht; Spannung (Phys); Strom (Phys); Widerstand (Phys)
AbstractThis paper reports two studies into the understanding of the concept of potential difference in the current-potential difference-resistance context among 8th-12th graders (Study 1), and the efficiency of a learning device derived from Social Judgment Theory (Study 2). These two studies showed that: (a) when asked to infer potential difference from resistance and current information, most participants only relied on current and ignored or greatly underestimated the importance of resistance information; (b) exposure to an electricity course did not much alter the way participants infer potential difference from resistance and current information; (c) a simple learning device considerably improved the way participants infer potential difference from resistance and current information; and (d) this observed improvement promised to be durable, at least in the short term.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: