Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFerreira, Maria
TitelGender issues related to graduate student attrition in two science departments.
QuelleIn: International journal of science education, 25 (2003) 8, S. 969-989Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Gender; Biologie; Chemie; Hochschuldidaktik; Abbruchquote; Biologie; Chemie; Hochschuldidaktik; Gender
AbstractThis study explored the gender issues that contributed to the differential attrition rate of men and women graduate students in two science departments (biology and chemistry) at a large research university. Departmental records were used to compute the student attrition rate while surveys from 170 students, and interviews with 32 of them, were used to explore students' perspectives on the reasons affecting the attrition of men and women graduate students in each department. Analysis of the data indicated a significantly larger student attrition rate in chemistry than in biology. In each department the attrition rate for women was also significantly larger than the attrition rate for men. The study uncovered different gender issues, in each department, related to the significantly larger attrition rate for women students.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: