Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Kwon, Young-Ihm |
---|---|
Titel | A comparative analysis of preschool education in Korea and England. |
Quelle | In: Comparative education, 39 (2003) 4, S. 479-491Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 17; Tabellen 5 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0305-0068 |
Schlagwörter | Erziehung; Erziehungsphilosophie; Bildungsinhalt; Erziehungsziel; Beobachtung; Fragebogenerhebung; Vergleichsuntersuchung; Bildungsgeschichte; Wahrnehmung; Kultureinfluss; Bildungspolitik; Kindergarten; Vorschulerziehung; Curriculum; Organisation; Praxis; Erzieher; England; Großbritannien; Korea, Republik |
Abstract | This article is a comparative analysis of preschool education in Korea and England. The purpose of this study is to compare and contrast preschool educational systems in Korea and England, including their contextual development and trends, the frameworks of the national preschool curriculum, and early childhood educators' perceptions and practices. This article examines how early childhood education in two countries has been affected by different historical, philosophical and government policies. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |