Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdnett, Nick; Davies, Peter
TitelSchooling reforms in England: from quasi-markets to co-opetition?
QuelleIn: Journal of education policy, 18 (2003) 4, S. 393-406Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 57
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterBildungsmanagement; Bildungspolitik; Schulreform; Bildungsmarkt; Schule; Schulentwicklung; Schulorganisation; Schulerfolg; Schulleistung; Indikator; Wettbewerb; Effektivität; Großbritannien
AbstractGreater competition in schooling markets seems to promote higher levels of academic attainment, but so does increased co-operation within and between schools. School choice reforms have a tendency to reinforce local schooling hierarchies and increase differences in the mean pupils' academic attainment between schools. In England, the processes causing these effects have been strengthened by the introduction of school performance tables. Beacon Schools, Education Action Zones, and the current specialist schools initiative seek to alter the mix of competition and co-operation within local schooling markets. Co-opetition, competing in some markets and co- operating in others, is the dominant strategy in the business sector, but policy-makers have been slow to recognize the need to promote such behaviour in education. The English quasi-market processes still reward schools inappropriately and discourage mutually beneficial co- operation between schools. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: