Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Riley, Kathryn |
---|---|
Titel | "Democratic leadership" - a contraiction in terms? |
Quelle | In: Leadership and policy in schools, 2 (2003) 2, S. 125-139Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 29 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1570-0763 |
Schlagwörter | Demokratische Bildung; Führung; Schulleitung; Demokratie; Internationaler Vergleich; Durchführung; Konzeption; Großbritannien; OECD-Staaten; USA |
Abstract | This article draws on a range of country contexts in order to shed light on the way in which the practice of leadership is shaped by national aspirations. It examines whether there is a set of ideas, arrengements and activirties which appear to sustain new forms of leadership that support democracy, or whether democratic leadership of schools is a chimera. (DIPF/ Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2004_(CD) |