Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCole, Ted; Daniels, Harry; Visser, John
TitelPatterns of provision for pupils with behavioural difficulties in England.
A study of government statistics and behaviour support plan data.
QuelleIn: Oxford review of education, 29 (2003) 2, S. 187-205Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 62; Tabellen 6
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Schülerzahl; Spezialschule; Schüler; Verhaltensauffälligkeit; Integrationspolitik; Statistik; Sonderschule; Erziehungsheim; Integration; England; Großbritannien
AbstractThis paper gives as full an overview of the patterns of provision made in England for disaffected and excluded pupils and those said to have emotional and behavioural difficulties (EBD) in England as the available data allow. It draws upon government statistics, local education authorities' (LEAs') first 'Behaviour Support Plans' (BSP) and related literature. The BSPs ... sometimes failed to give comprehensive accounts of current local provision and future inter- agency plans. However, when analysed alongside government figures, certain features become clear. While in 1998 local education authorities were attempting to move towards prevention and on- mainstream-school site interventions, the need for off-site special units ('Pupil Referral Units') continued to increase and the numbers of pupils in EBD special schools remained roughly constant. Despite national pressure to move towards the inclusion of all pupils, LEAs continued to find it impossible to educate a small percentage of pupils with behavioural difficulties on mainstream sites. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: