Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGamage, David T.; Mininberg, Elliot
TitelThe Australian and American higher education.
Key issues of the first decade of the 21st century.
Gefälligkeitsübersetzung: Das australische und amerikanische Hochschulwesen. Schlüsselfragen im ersten Jahrzehnt des 21. Jahrhunderts.
QuelleIn: Higher education, 45 (2003) 2, S. 183-202Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 38
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1023/A:1022488220850
SchlagwörterGesellschaft; Multimedia; Neue Technologien; Stipendium; Lehre; Betreuungsverhältnis; Studium; Hochschulentwicklung; Hochschulfinanzierung; Hochschulpolitik; Hochschulreform; Studienfinanzierung; Hochschulzugang; Hochschulzulassung; Hochschullehrer; Hochschullehrerbesoldung; Hochschule; Effizienz; Grundsatz; Qualität; Student; Ausland; Australien; USA
AbstractHigher education is critical to the social and economic futures of all nations and it is more so in the case of developed nations. The American and Australian systems of higher education originated on the basis of the 17th and 19th Century British models, respectively. Later, the Americans developed their own unique system, with the introduction of several innovative features, becoming the most diverse, dynamic and dominant system of the modern world. The Australian system, which developed itself maintaining a close relationship with the British system until the 1980s, has now transformed into a unified national system, consisting of multi-campus, larger universities with a big push for the expansion of the private sector, moving towards the American model. However, it is observed that there are more similarities than differences in the problems and issues confronted by the two systems. Both nations have made higher education a means of national development and minimisation of social inequality. This paper addresses some of the key issues, such as, higher education costs to students, technology and instructional delivery, faculty roles and rewards and current trends that are likely to dominate these systems during the first decade of the 21st Century. (HRK/text adopted).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn; Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: