Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMartin, Timothy J.
TitelDivergent ontologies with converging conclusions: a case study comparison of comparative methodologies.
QuelleIn: Comparative education, 39 (2003) 1, S. 105-117Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 26
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterVergleichende Erziehungswissenschaft; Forschung; Methode; Vergleich; Vergleichende Forschung; Sozialismus; Forschungsbericht; Chile; Simbabwe
AbstractInformed by different ontologies, rival research traditions in comparative education forward divergent epistemological platforms, types of analyses and conclusions for the comparative education community. This article examines two studies of educational designs in socialist states ... [ Allende's Chile, Mugabe's Zimbabwe] - both of which share remarkably similar conclusions, despite their disparate geo-cultural contexts, as well as divergent research methodologies. Through a comparative analysis of the religio-political conflicts highlighted in each study's conclusion, as well as the research methodologies utilised by each comparativist, this article suggests that rival research traditions can not only arrive at similar conclusions, but offer one another complementary, though divergent, ontologies, which together offer a more complete and fuller picture of the reality or realities being studied. (DIPF/Orig.) [The two studies are: Farrell, J.P. (1986): The National Unified School in Allende's Chile: the role of education in the destruction of a revolution. Vancouver: Univ. of Brit. Columbia Pr.; Jansen, J. (1999) The state and curriculum in the transition to socialism: the Zimbabwean experience, Comp. Ed. Review, 35 (1), pp. 76-91.]
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: