Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Gervais, Colette; Desrosiers, Pauline |
---|---|
Titel | Les stages: un parcours professionnel accompagné. |
Quelle | In: Canadian journal of education, 26 (2001) 3, S. 263-282Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 37; Tabellen 3 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0380-2361 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Berufsvorbereitung; Kanada; Schulpraktikum; Supervision; Ausbilder; Mentor; Provinz; Betreuung; Lehrerausbildung; Schulpraktikum; Supervision; Provinz; Berufsvorbereitung; Betreuung; Ausbilder; Mentor; Kanada; Québec |
Abstract | The study looks at support for practicum students in the teacher education programs established in Quebéc in the 1990s. It aims to identify and characterize the mentor teachers supporting the practicum students, describe their contributions, and illustrate the partnership in their everyday actions. The information was gathered by consulting public records and resource people for 23 programs. The results show support procedures that do not seem to correspond well to the new context of the practicum nor to the school community's responsibility to integgrate new teachers into the profession. (DIPF/ Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |