Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWong, Pia L.; Balestino, Ramon
TitelPrioritizing the education of marginalized young people in Brazil: a collaborative approach.
QuelleIn: Journal of education policy, 16 (2001) 6, S. 597-618Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 48
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Bildungsdefizit; Bildungspolitik; Bildungsangebot; Bildungsrecht; Förderungsmaßnahme; Lehrerausbildung; Curriculum; Regierung; Außerschulische Jugendbildung; Streetwork; Kooperation; Benachteiligter Jugendlicher; Straßenkind; Brasilien; Südamerika
AbstractThis manuscript examines three critical questions related to the education of marginalized young people in Brazil: 1) to what extent does current government policy prioritize the education of marginalized young people; 2) what alternative models exist for addressing their educational needs and interests; and 3) what parameters can be further developed to maximize educational opportunities for this population? The research draws from a broad range of archival materials including federal/state publications, legislation, publications from non-governmental organizations and multilateral institutions, and a set of in-depth interviews conducted over a four-year period. This study addresses the educational opportunities of marginalized young people in Brazil - a group that is unique in characteristics, needs and dynamics - who are found to be continuously isolated from policy discourse. In making this argument, three models or 'responses', which specifically target the education of marginalized young people, are presented. Each model encompasses distinct dynamics and power relations between grassroots groups, state agencies and the young people themselves. Recommendations for new collaborative forms of policy making where grassroots groups and state entities work in partnership to prioritize the educational rights of marginalized young people are put forward. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: