Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inConchas, Gilberto Q.
TitelStructuring failure and success.
Understanding the variability in Latino school engagement.
QuelleIn: Harvard educational review, 71 (2001) 3, S. 475-504Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 50; Tabellen 3
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0017-8055
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Vergleichsuntersuchung; Bildungschance; Kind; Schüler; Schulversagen; USA; Schulerfolg; Leistung; Ethnische Gruppe; Kind; Sekundarschule; Schüler; Schulerfolg; Schulversagen; Schülerleistung; Leistung; Ethnische Gruppe; Hispanoamerikaner; Migrant; USA
AbstractWhy do some low-income immigrant and native-born Latino students do well in school while others do not? Why are low-income Latino students less successful in school than their White peers? What are the effects of institutional mechanisms on low-income Latino school engagement? For the past two decades, the most persuasive answers to these questions have been advanced by the cultural-ecologists, who suggest that differences in academic achievement by race result from minority groups' perceptions of the limited opportunity structure. However, variations within the Latino student population remain - some Latino students succeed and some fail. This article ... describes the results of a study that examined how school programs construct school failure and success among low-income immigrants and U. S.- born Latino students. The results ... show that, from students' perspectives, institutional mechanisms have an impact on Latino school engagement, and [the author] links cultural-ecological explanations and institutional explanations. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Harvard educational review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: