Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMacBurnie, Grant; Ziguras, Christopher
TitelThe regulation of transnational higher education in Southeast Asia.
Case studies of Hong Kong, Malaysia and Australia.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Regulierung des transnationalen Hochschulwesens in Südostasien.
QuelleIn: Higher education, 42 (2001) 1, S. 85-105Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 74
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1023/A:1017572119543
SchlagwörterBildung; Einstellung (Psy); Bildungsangebot; Bildungsmarkt; Bildungsrendite; Internationalisierung; Mobilität; Staat; Globalisierung; Wettbewerb; Hochschulbildung; Studium; Hochschulpolitik; Hochschulökonomie; Hochschullehrer; Auslandsstudium; Hochschule; Internationalität; Forschungsbericht; Qualitätssicherung; Wachstumsfaktor; Student; Ausland; Australien; Hongkong; Malaysia
AbstractThe millennium round of the General Agreement on Trade in Services (GATS) underlines issues relating to the regulation of education as an internationally traded service. Transnational education is a key component of such trade. Southeast Asia is something of a laboratory in the development and regulation of transnational education. The region combines high demand, keen competition among providers, and host country regulatory regimes ranging from relatively laissez faire to strongly interventionist. This paper examines the approaches of three Southeast Asian governments Hong Kong, Malaysia and Australia - to the regulation of transnational education within their borders. In each case the authors provide background on the higher education system, describe the regulatory approaches to transnational education, and analyse the motivations behind regulation. Both the neoliberal approach of the WTO to trade in educational services, and critiques of this approach, are outlined. The authors conclude that any attempts to promote global standards or quality principles for transnational education must address the myriad concerns of governments, including consumer protection, advancing national goals and protecting the local system. (HRK/Abstract übernommen).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: