Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReay, Diane
TitelFinding or losing yourself?
Working-class relationships to education.
QuelleIn: Journal of education policy, 16 (2001) 4, S. 333-346Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 65
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterBildung; Bildungsbeteiligung; Bildungsinteresse; Identität; Kulturelle Identität; Soziale Herkunft; Kind; Schüler; Arbeiter; Arbeiterfamilie; Student; Großbritannien
AbstractWorking-class relationships to education have always been deeply problematic and emotionally charged, inscribing academic failure rather than success. In this paper the author briefly explores both the history of those relationships and representations of the working classes within dominant discourses, before moving on to outline some of the consequences of contemporary educational policy for working- class subjectivities. She does this by drawing on data from three research projects: one on higher education choice; one on transitions to secondary schooling; and a third on assessment in primary schools. However, working-class relationships to education cannot be understood in isolation from middle-class subjectivities. [So it is also tried] to begin to map out some of the unconscious aspects of class that implicate both middle- and working-class subjectivities. (DIPF/ orig. )
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: