Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPaquette, Jerry
TitelCross-purposes and crossed wires in education policy-making on equity: the Ontario experiences, 1990-1995.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 33 (2001) 1, S. 89-112Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Chancengleichheit; Bildungspolitik; Provinz; Wirkungsanalyse; Kanada; Ontario
AbstractBetween September 1990 and June 1995, the Canadian province of Ontario experienced its first ever social-democratic government. This paper examines the record, in terms of both process and policy, of that government on educational equity at the elementary and secondary school levels. It reviews the government's record in educational equity and measures that record against the agenda the party had set for itself before the 1990 election. The government's policy-making on educational equity offers a rarely equalled case study of cross-purposes, non-communication, ostensibly wilful ignorance and crossed wires. The results have gone far to discredit educational equity as a meaningful (rather than symbolic) educational goal in Ontario. (Abstract vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: