Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Crespo, Manuel; Carignan, Nicole |
---|---|
Titel | L'enseignant-ressource en milieu urbain défavorisé: une intervention éducative efficace. |
Quelle | In: International review of education, 47 (2001) 1-2, S. 31-58Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 65; Tabellen 4; Anmerkungen 17 |
Sprache | französisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0020-8566 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Förderungsmaßnahme; Schule; Schüler; Schulerfolg; Schülerleistung; Stadt; Finanzierung; Effizienz; Leistung; Benachteiligtes Kind; Kanada; Montreal |
Abstract | Studies oo the efficacity of educational interventions among disadvantaged groups are contradictory. This article is part of the continuing debate on this topic. It reports the result of an empirical study of 1,567 pupils from first and sixth grades, attending 20 primary schools in disadvantaged areas of Montréal, Canada. The aim of the study was to assess the effects of using "teachers as resource persons". The results indicate that intervention by "teachers as resource persons" has a positive effect on pupils' achievements. Furthermore, financial input is also positively linked with pupils' performance. The article interprets the main results of the study and comes to a positive conclusion about the usefulness of "teachers as resource persons" in disadvantaged urban areas. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2002_(CD) |