Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMickelson, Roslyn A.; Nkomo, Mokubung O.; Smith, Stephen S.
TitelEducation, ethnicity, gender, and social transformation in Israel and South Africa.
QuelleIn: Comparative education review, 45 (2001) 1, S. 1-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterBildungsgeschichte; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Frau; Bildungssystem; Bildungspolitik; Schulbesuch; Bildungsabschluss; Soziale Schicht; Transformation; Einkommen; Berufschance; Bildungsindikator; Internationaler Vergleich; Entwicklung; Ethnische Gruppe; Israel; Südafrika (Staat)
AbstractTheories of development propose that educational expansion has a key role in economic development and social transformation, specifically that it can contribute to the narrowing of social stratification along gender and ethnic lines, thereby empowering women and the most disadvantaged members of subordinate ethnic groups. In contrast to this position, a number of scholars question the power of education alone to narrow inequality or to transform stratified societies. In this article, we compare Israeli and South African educational, occupational, and income indicators from the early 1980s in order to examine how and if past educational expansion has contributed to the social transformation of gender and ethnic stratification. ... The basic questions we address ... concern the effects of educational expansion on the status of women in different ethnic groups and social classes within each nation. To assess the status of women, we compare the educational, occupational and income attainment of Israeli and South African men and women from the major ethnic groups in each country as of the early 1980s. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: