Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaylor, Alison
Titel'Fellow travellers' and 'true believers': A case study of religion and politics in Alberta schools.
QuelleIn: Journal of education policy, 16 (2001) 1, S. 15-37Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 55; Tabellen 2
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Längsschnittuntersuchung; Schulpolitik; Schulwahl; Öffentliche Schule; Privatschule; Religionsunterricht; Christliche Erziehung; Internationaler Vergleich; Alberta; Großbritannien; Kanada; USA
AbstractThe topic of religion within public schools has generated interest in several countries in recent years. In Canada, the United States, and England, educational policies favouring greater parental choice in education through grant-maintained schools, Charter schools and voucher plans have renewed parental interest in this area. Alternatively, one might argue that the lobbying by religiuos parents and others for choice has influenced educational policy. The dynamics of change are not always clear. This paper explores these dynamics through a two- part longitudinal case study in Alberta, Canada. The examination of events over a period of almost twenty years reveals both the micro- politics around religious programming in public schools and the macro- level changes in the policy context between the late 1970s and mid- 1990s. This micro-macro approach provides a sense of the impact of local histories on education policies as well as parallels between sites. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: