Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Moscati, Roberto |
---|---|
Titel | Italian university professors in transition. |
Quelle | In: Higher education, 41 (2001) 1/2, S. 103-129Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 18; Tabellen 1 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0018-1560; 1573-174X |
DOI | 10.1023/A:1026766829752 |
Schlagwörter | Akademiker; Arbeitsbedingungen; Berufung; Hochschullehrer; Hochschulreform; Hochschulzulassung; Italien; Student; Reform; Rechtsstellung; Personalstruktur; Lehre; Lehre; Rechtsstellung; Arbeitsbedingungen; Personalstruktur; Berufliche Stellung; Hochschulautonomie; Hochschulreform; Hochschulstruktur; Hochschulzugang; Hochschulzulassung; Berufung; Hochschullehrer; Hochschulkarriere; Akademiker; Reform; Student; Italien |
Abstract | In recent years, Italian universities professors have, for the first time in decades, faced a process of structural change encompassing the entire system of higher education. These transformations represent a long overdue answer to the unmet social demand for higher education, and have forced academic staff members to adjust to changes in their working conditions. This article examines a number of alternatives related to their professional condition that Italian university professors need to consider in this changing situation. (HRK/Abstract übernommen). |
Erfasst von | Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg |
Update | 2002_(CD) |